Bij Tandartspraktijk Eindhoven hechten wij groot belang aan de privacy van de gebruikers van de website. Om uw privacy zo goed mogelijk te waarborgen, hanteren wij een aantal kernwaarden:
- Informeren – Wij willen u zo goed mogelijk informeren hoe en waarom wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring.
- Verzameling beperken – Wij letten er nauw op dat onze verzameling van persoonsgegevens beperkt blijft tot alleen datgene wat echt nodig is voor de goede werking van de website en de door u gebruikte diensten.
- Geen marketing op basis van persoonsgegevens – Wij geven persoonsgegevens niet uit handen voor marketingdoeleinden en sturen alleen na uw uitdrukkelijke toestemming commerciële mailings.
- Uw gegevens blijven bij ons – Wij geven uw persoonsgegevens niet door aan andere partijen, tenzij dat nodig is om de gebruikte dienst te kunnen leveren of wanneer wij daar wettelijk toe verplicht zijn.
- Beveiligen – Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen en eisen dat ook van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken.
- Wij respecteren uw wettelijke rechten – Op basis van de wet heeft u verschillende rechten. In deze privacyverklaring informeren wij u daarover.
In deze privacyverklaring kunt u lezen hoe wij deze kernwaarden in de praktijk brengen en uw recht op privacy respecteren en beschermen.
Waarvoor gebruiken wij uw persoonsgegevens?
Afhankelijk van de door ons via de website aangeboden diensten kunnen de persoonsgegevens die u via onze website kunt achterlaten worden gebruikt voor de onderstaande doelen:
- Beheren van uw account en profiel – Indien u ervoor kiest om een account aan te maken vragen wij van u enkele gegevens om dit te realiseren. Denk hierbij aan uw e-mailadres, zelfgekozen wachtwoord, NAW-gegevens, geslacht en uw geboortedatum.
- Inschrijven en afspraak maken – Indien u zich via onze website inschrijft of een afspraak maakt, gebruiken wij uw gegevens uitsluitend voor het beheren van uw inschrijving en het maken van een afspraak.
- Anamnese- of (herhaal)receptformulier – Gegevens die u verstrekt in deze formulieren gebruiken wij uitsluitend om aan u de juiste zorg te kunnen bieden.
- Aanvragen medicatie of herhaalrecept – Na inloggen kunt u uw medicatieprofiel inzien en bestellingen plaatsen.
- eConsult – Gegevens die u verstrekt in het eConsult behandelen wij vertrouwelijk.
- Uw medisch dossier – Medische gegevens worden alleen opgenomen als dat wettelijk is toegestaan of na uw uitdrukkelijke toestemming.
- Contactformulier – Uw gegevens gebruiken wij uitsluitend om uw vraag te behandelen.
- Bestellen via de website – Gegevens gebruiken wij voor het afhandelen van uw bestelling.
- Nieuwsbrief – Alleen met uw toestemming sturen wij u een nieuwsbrief. Afmelden kan altijd via de uitschrijflink.
- Verbeteren van onze dienstverlening – Bijvoorbeeld via feedback- of klachtenformulieren, of met toestemming via cookies.
Wij zullen uw persoonsgegevens niet voor andere dan bovengenoemde doeleinden verwerken, tenzij u daar vooraf toestemming voor heeft gegeven of wij dit op grond van de wet mogen of moeten doen.
Op welke grondslagen verwerken wij uw persoonsgegevens?
- Uitvoering van de overeenkomst – Bijvoorbeeld om uw inschrijving af te handelen.
- (Uitdrukkelijke) toestemming – Bijvoorbeeld voor toegang tot functionaliteiten, het versturen van nieuwsbrieven of verwerken van medische gegevens.
- Gerechtvaardigd belang – Bijvoorbeeld gebruik van cookies voor verbetering van onze dienstverlening.
- Wettelijke verplichting – Bijvoorbeeld voor het verwerken van medische gegevens of bewaren van bestelgegevens.
Welke persoonsgegevens hebben wij nodig?
Afhankelijk van de dienst die u gebruikt, kunnen wij de volgende gegevens via de website verzamelen:
- Uw contactgegevens (e-mailadres, telefoonnummer)
- Uw naam, adres en woonplaats
- Uw geslacht en geboortedatum
- Accountgegevens
- Verzekeringsgegevens
- Naam van uw zorgverleners of apotheek
- Tijdstip van uw afspraak
- Betalingsgegevens en factuuradres
- Gegevens betreffende uw gezondheid
- Burgerservicenummer (BSN)
- Klik- en bezoekgedrag
- Apparaatgegevens / (gepseudonimiseerd) IP-adres
Gegevens van personen jonger dan 16 jaar
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar…
Verstrekking aan derden
Uw gegevens worden alleen verstrekt aan derden die direct betrokken zijn bij de uitvoering van de overeenkomst of wanneer dit wettelijk verplicht is. Mogelijke partijen zijn:
- Hostingpartijen en softwareleveranciers
- Betaaldienstverleners en bezorgdiensten
- Uw zorgverzekeraar
Beveiliging
Wij nemen passende maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen…
Bewaartermijn
Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk, tenzij een wettelijke plicht dit vereist.
Websites van derden
Deze privacyverklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met deze website zijn verbonden.
Cookies
Wij maken gebruik van cookies om de website goed te laten functioneren…
Gebruik van analytische cookies
- Google Analytics – Privacyvriendelijk ingesteld volgens richtlijnen van de Autoriteit Persoonsgegevens.
- Matomo Analytics (Piwik) – First party cookies, gegevens blijven op onze server.
Wijzigingen in deze privacy- en cookieverklaring
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen. Controleer regelmatig deze verklaring.
Inzage, wijzigen en verwijderen van uw gegevens
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen…
Autoriteit Persoonsgegevens
Tandartspraktijk Eindhoven wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de toezichthouder in het land waar u bent gevestigd. In Nederland is dit de Autoriteit Persoonsgegevens.
Vragen en feedback
Voor vragen over deze privacyverklaring kunt u contact met ons opnemen.
Contact
Tandartspraktijk Eindhoven
E-mail: info@esthetisch.nl
Telefoon: 040 – 123 4567
KvK-nummer: 17178236